Кейс: SEO оптимизация на онлайн магазин за авточасти и консумативи
Тематика: онлайн магазин на авто тематика
Цели:
Започнахме работа по проекта през юли 2016 год. И продължаваме да развиваме и оптимизираме сайта и до днес. Още в началото имахме ясно поставени цели пред себе си.
KPI - основен показател за ефективност:
- видимостта на сайта в органичното търсене
 - органичен трафик;
 - добавяне на продукт в количката
 - транзакции
 - ROI (Return on investment).
 
Цели на проекта:
- Повишаване на видимостта на сайта при органичното търсене.
 - Увеличение на органичен трафик до средно 1000 посетителя на ден в рамките на 6 месеца след реализацията на пълен технически одит на сайта.
 
1. Работа по проекта
Какво направихме по проекта, за да ги постигнем:
1.1. Реализирахме пълен технически одит на сайта
- Отстранихме всички дублиращи страници от сайта с помощта на постоянни редиректи;
 - Променихме всички адреси на сайта с user-friendly такива. Оптимизирахме страницирането на сайта и вътрешното налинкване;
 - Създадохме файл robots.txt, където добавихме xml картите на сайта, за да подобрим индексацията на сайта;
 - Коригирахме мета таговете на сайта за всички категории и съставихме формули за продуктовите страници;
 - Изготвихме правилна структура на заглавията на страниците;
 - Оптимизирахме изображенията на сайта - коригирахме адресите им и добавихме атрибутите alt и title;
 - Създадохме навигационна пътека (хлебни трохички), която описахме с микроформати.
 
1.2. Контент
- Събрахме пълно семантично ядро на сайта;
 - Извършихме корекции по структурата на сайта;
 - Пренаписахме ръчно мета данните;
 - Създадохме умна филтрация на сайта;
 - Създадохме задания за написването на текстове за категориите на сайта;
 - Събраното семантично ядро използвахме за подобряване на вътрешно налинкване на сайта.
 - Започнахме работа по развитие на блога на сайта;
 - Разширихме структурата на сайта като добавихме раздел "Авточасти и Аксесоари".
 
1.3. Външна оптимизация на сайта
- След приключване на техническата оптимизация на сайта, оптимизирахме линк профила на сайта с тематични линкове от форуми
 
1.4. Работа по юзабилити:
- Оптимизирахме продуктовите страници на сайта
 - Добавихме блок с предимствата на компанията
 
- Добавихме блок с информация за продукта с уникализирани текстове
 
- Добавихме възможност за коментари и отзиви
 - Добавихме бърза поръчка
 - Инсталирахме скрипта Netpeak Cloud, който ни даде възможност да използваме:
 - 
- Автоматично вътрешно налинкване на сайта;
 - Форма за събиране на телефони на клиентите;
 - Скрипт, който да намали bounce rate-а на сайта
 - Ремаркетинг чрез автоматични имейли.
 
 
2. Резултати
От скрипта Netpeak Cloud, който внедрихме в средата на февруари, получихме следните резултати:
Успяхме да задържим в сайта 2819 души с помощта на поп-ъп StopExit, за да намалим bounce rate-а на сайта:
Успяхме да съберем 972 телефона на клиенти, с които се свързахме след това:
Върнахме в сайта си 247 човека, които са изоставили количката си на сайта:
Успяхме да върнем на сайта 186 души, като им напомнихме, че са гледали продукти на нашия сайт:
И 45 души, които са добавили продукти в количката на сайта, а след това са ги изтрили:
Първите резултати видяхме още през септември, но тъй като тогава в нишата започва активния сезон, то не можехме да сме сигурни за точността им. Затова направихме анализ на сезонността:
Според него, смятаме, че можем да разглеждаме реални резултати от месец март, когато сезонът е в края си. Въпреки че лятото няма толкова търсения, на графика 8, може да се види ръст в сравнение с март:
За по-голяма точност можем да направим сравнение със същия период през изминалата година:
Постигнахме ръст в трафика с 124,06%, ръст в транзакциите с 271,48% и ecommerce conversion rate 65.79% за една година, но продължихме работа по проекта и досега, и постигнахме следните резултати:
За съвместната си работа успяхме да достигнем 323% ръст в органичния трафик и ръст в транзакциите от 340%, а видимостта на сайта в органичното търсене само за последната година се е подобрила двукратно.
Успяхме да постигнем поставените цели и заложихме нови, още по-амбициозни. Затова продължаваме усърдната работа и достигаме нови висини.
    













