Linkbuilding

Комплексна услуга за натрупване на качествена външна линк маса за онлайн магазини и корпоративни сайтове.

Правим конкурентен анализ, създаваме стратегия за публикации в български медии, форуми и бизнес каталози с цел увеличение на видимостта на сайта и подпомагане на SEO резултатите. Организираме PR кампании и кампании за подобрение на репутацията на брандове в български медии.

Изпрати заявка

Линкбилдингът е важна част от успешната SEO стратегия на всеки сайт. Трупането на външна линк маса не само дава добри сигнали на търсачката за целевия сайт, но и помага за увеличение на рефералния трафик и разпознаваемостта на бранда.

Качественият линкбилдинг не е хаотично купуване на линкове - това е пълноценна стратегия за увеличение на тежестта на сайта и неговите целеви страници.

Николай Галинов
Head of SEO

Нашите клиенти

Покажи още →

Какво е линкбилдинг?

Линкбилдингът е процес, при който постепенно се придобиват линкове от други сайтове.  

Целта на услугата е да се получат връзки от тематични и качествени домейни, като по този начин се увеличават трафикът и представянето на сайта. Процесът трябва да бъде постоянен, което го превръща в дългосрочна стратегия, а не еднократна услуга.

За търсещите машини (като Google) наличието на връзки между отделни сайтове е знак, че информацията и съдържанието им е полезно за потребителите. За да се измерва полезността и важността на даден сайт или страница, SEO специалистите са въвели метрики като Domain Rating и Domain Authority, които са ключови за добрата видимост на сайта в резултатите.

Linkbuilding-ът се е превърнал в ключова част от Off-Page оптимизацията на сайтовете, като е един от начините да подобрите трафика и представянето си онлайн. Чрез добре изградената стратегия ще затвърдите и подобрите позиционирането си в резултатите от търсенето, ще привлечете повече трафик и възможност за конверсии. Изграждането на връзки към сайта е един от начините ботовете да достъпят, обходят и индексират съдържанието ви.

Ползите от линкбилдинг услугата

1. Подобряване на цялостното представяне

Получаването на външни връзки към сайта е един от сигналите за търсачките, че сайтът е търсен и качествен. Тези сигнали показват, че сайтът трябва да бъде класиран на по-високи позиции. Правилният линкбилдинг може да даде добър старт за развитието на нови сайтове.


2. Подобряване на видимостта

С помощта на професионална линкбилдинг стратегия един сайт може да влезе в ТОП 10 по целеви търсения дори без допълнителни маркетингови активности.


3. Увеличаване на рефералния трафик

Линкбилдингът предполага публикуване на статии в медии, постове във форуми, създаване на фирмени профили в бизнес каталози. Това генерира допълнителен качествен трафик от медиите, форумите или каталозите към сайта от заинтересовани читатели, прочели публикациите.

4. По-добра разпознаваемост на бранда

В рамките на линкбилдинга могат да се публикуват PR и тематични статии, в които се споменава бранда. Ние работим с над 800 български медии, които обхващат читателска аудитория с различна възраст, интереси и геолокация.

Какви видове линкбилдинг услуги предлагаме

Публикуване на статии в медии

Изготвяме линкбилдинг стратегия за платени публикации: анализираме конкурентите, проучваме потребителското търсене и подготвяме статии с SEO оптимизиран текст, които да публикуваме в български медии. Текстовете, които се публикуват, могат да бъдат с цел линкбилдинг (без споменаване на бранда) или PR статии, които да популяризират и бранда.

Предимствата на този вид линкбилдинг: висока ефективност, добро използване на релевантна за проекта семантика, практически неизчерпаеми възможности (списъкът с медийни сайтове е огромен и всеки ден се увеличава). Възможност за налинкване към главна страница, категория, услуга или друг приоритет.

Публикации във форуми

Изграждаме присъствие на бранда във форуми и онлайн обсъждания. Тези линкове изглеждат като обикновени коментари от потребители (User generated content). Например, намираме активни потребителски обсъждания в български форуми, касаещи продуктите или услугите на клиента, и осигуряваме пост с полезна информация и линк към сайта от наш регистриран профил, който изглежда максимално естествено.

Недостатъци на метода: голяма част от форумите позволяват да се добавят само nofollow линкове.

Регистрация в бизнес каталози

Следим за актуалните сайтове тип "каталози" и правим регистрация на фирмата, която стои зад сайта на клиента. Това е един от най-бюджетните видове линкбилдинг. Единственият недостатък е, че списъкът с бизнес каталози в България е ограничен.

Sitewide връзки

Поставянето на глобални връзки (линкове от всяка страница на даден сайт) в тематичен и подходящ сайт подобрява Domain Rating-а и трафика към вашия проект. Поставянето им на стратегически места чрез релевантни анкори приканва посетителите да кликат върху връзката.

Този тип връзки имат доказана ефективност в повишаването на авторитета и са ключови при изграждането на качествен линк профил.

Какво казват нашите клиенти

Какво включва услугата линкбилдинг?

Да обсъдим вашия проект?
Страхотно! Благодарим Ви, че се свързахте с нас!

Вие направихте първата стъпка към една фантастична маркетинг кампания.

Нашите експерти ще се свържат с Вас в рамките на 1 работен ден,

За да отговорят на всички Ваши въпроси.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Анализ на външната линк маса

Запознаваме се обстойно с линк профила на клиента. Анализираме всички натрупани до момента линкове, анкорите които са използвани, съотношение на dofollow и nofollow връзки и тяхното качество. За целта използваме специализирани инструменти и софтуери.

Изготвяне на Disavow файл

След като сме анализирали входящите връзки, е необходимо да премахнем некачествените. За тази цел изготвяме Disavow файл (списък от нерелевантни и спам връзки), с който показваме на Google, че искаме да се игнорират и да не се взимат предвид линковете от посочените домейни. Спам връзките и всички линкове, които не са подходящи за сайта, могат да влияят негативно на неговото представяне. Именно заради това оформянето на файл за ограничаването им е една от първите ни задачи.

Анализ на конкуренти

Правим анализ на външната линк маса и анкор листа на конкурентите, които се класират по-добре в търсачката, за да видим откъде получават по-качествени връзки.

Изграждане на Linkbuilding стратегия

Първоначално държим да осигурим публикации във всички медии, където публикуват нашите конкуренти и са тематични за сайта, а след това се надгражда с допълнителни. Netpeak има собствена техническа разработка за изготвяне на стратегията на база конкуренти. Така лесно припокриваме конкурентните връзки, което изравнява показателите на сайтовете в това направление.

Копирайтинг за статиите

Проучваме потребителското търсене, за да подберем тема на статията и да включим нужните ключови думи. Благодарение на годините опит в SEO оптимизацията Netpeak разработи редица изисквания към текстовете, за да бъдат максимално ефективни. Всеки текст минава двойна редакторска проверка, за да сме сигурни в качеството му.

Публикуване

В Netpeak си сътрудничим с над 800 медии в България - всеки ден работим за увеличаването на тази база, и имаме преференциални цени за публикуване в тях. Ние следим за качеството на публикациите - за наличието на грешки в текста или линка при публикуването. От вас се изисква единствено одобрение на текстовете и стратегията.

Отчетност

В края на месеца подаваме отчет към клиентите си с всички направени публикации във форуми и бизнес каталози, както и списък с всички публикувани статии. На всяко тримесечие линкбилдинг стратегията се анализира от SEO специалист и се правят корекции при нужда от по-добри резултати.

Защо да изберете Netpeak?

Благодарение на опита си като SEO специалисти знаем колко важни за един бизнес са трафикът, разпознаваемостта на бранда, репутацията и позицията в резултатите. Придържайки се към тези приоритети, изграждаме индивидуална стратегия за всеки клиент, чрез която той да подобри своите показатели. Партнираме си с всички познати медийни групи, успешно подпомагаме развитието на стотици сайтове и смятаме, че усилията ни в Linkbuilding нишата си заслужават, когато виждаме добрите резултати на клиентите си.

Изграждането на качествен линк профил е дългосрочен процес и изисква постоянен анализ и проследяване на резултатите. Необходимо е да се обръща внимание на видовете получени връзки и да се ограничават некачествените (така наречените спам линкове).

Често задавани въпроси за линкбилдинг

Как се справяте с негативните SEO атаки и какви мерки предприемате за защита на линк профила на клиентите си?

Негативните SEO атаки представляват съзнателно насочване на нискокачествени и спам връзки към сайта на клиента с цел да навредят на неговото класиране в търсачките. Чрез различни инструменти следим постоянно броя на връзките, които получават клиентите ни. Когато се отрази наличието на по-голям от обичайния брой връзки за даден период, започваме анализирането им. След което некачествените донори се добавят в disavow файл, който се обновява в Google Search Console.

Какви са специфичните критерии, по които подбирате медии и сайтове за публикуване на линкбилдинг статии?

При подбора на медии и сайтове за публикуване на линкбилдинг статии ние се ръководим от няколко основни фактора. На първо място това са авторитетът и релевантността. Винаги избираме сайтове с висок Domain Rating (DR) и URL Rating (UR), които съответстват на бизнеса на клиента.

Например, за клиент в здравния сектор търсим сайтове и блогове, специализирани в здравеопазване и медицина, както и такива на обща тематика, но с висок месечен трафик с цел brand-awareness.

Оценяваме качеството на публикуваното съдържание в сайта и не на последно място – сайтовете с активна и ангажирана аудитория са с предимство. Винаги анализираме коментарите, споделянията в социалните медии и други форми на взаимодействие, за да оценим активността на потребителите.

Какви метрики и инструменти използвате за анализ на линк профила и качеството на връзките?

За да анализираме линк профила и качеството на връзките, използваме инструментите Ahrefs, Similarweb и Serpstat. Чрез тях получаваме детайлна информация за входящите връзки и текущите показатели на линк профила. С тяхна помощ правим и подробни анализи на конкурентите.

Какви са възможностите за персонализиране на линкбилдинг стратегията спрямо специфичните нужди и цели на нашия бизнес?

Възможностите за персонализиране се базират на спецификата и целите на Вашия бизнес. В повечето случаи след направен анализ на конкурентите разбираме какви стратегии използват те и как да ги подобрим. Уникалното и релевантното за бизнеса Ви съдържание е още един от персонализираните подходи, който използваме. Благодарение на гост-блогинг стратегията успяваме да изберем подходящи сайтове за Вашите публикации с висок авторитет.

Кога се очаква да се видят първите резултати от натрупване на линкове?

Първите резултати от натрупване на линкове обикновено се виждат в рамките на 3 до 6 месеца. Времето за постигане на резултати зависи от конкурентността на нишата - в силно конкурентни ниши е възможно да отнеме и повече време. Важно е да отбележим, че високото качество на връзките и постоянството в стратегията са ключови за по-бързите резултати.

Защо да се прави регулярно на месечна база?

Постоянният линкбилдинг гарантира, че линк профилът на сайта ще се разраства постепенно и по контролиран начин. Това е важно, тъй като рязкото увеличаване на броя връзки и лошото им качество може да доведе до наказания от страна на Google, който ги приема за спам. Планирането на публикациите, добре изготвената стратегия и честия мониторинг ще Ви гарантират добрите резултати, които ще допринесат за повече трафик, видимост и потенциални клиенти.

Инструменти и технологии, които използваме за линкбилдинг

Многофункционална SEO платформа за анализ на онлайн конкуренти и собствен сайт, ежедневен мониторинг на позиции в търсенето, линкове и качество на контента в сайта.
С помощта на Serpstat могат да се събират ключови думи за нови страници или да се оптимизират старите, да се открият грешки, които влияят на класирането на сайта, с подробни препоръки за оправянето им, и да се направят куп други задачи от рутината на SEO-екипа.

Комплекс от SEO инструменти

Инструмент за анализ на външна линк маса, технически показатели на сайта, анкор лист.

Netpeak разработи редица скриптове за автоматизиране, ускоряване и подобрение на качеството на нашата работа:

  • семантичен сравнителен анализ на текстовете с тези на конкурента;

  • анализ на наситеността на ключовите думи в текста;

  • автоматизирана извадка от базата с медии, в които конкурентите имат публикации;

  • автоматизирана извадка от базата с медии спрямо редица критерии;

  • контрол на линкбилдинг стратегиите за грешки;

  • контрол на публикуваните статии.

Сертификати

Заяви консултация

Страхотно! Благодарим Ви, че се свързахте с нас! Вие направихте първата стъпка към една фантастична маркетинг кампания. Нашите експерти ще се свържат с Вас в рамките на 1 работен ден, за да отговорят на всички Ваши въпроси.
Упс! Нещо се обърка, докато попълвахте формата.
Евгени Венков
Business Development Manager

От нашия блог

Получи консултация
Страхотно! Благодарим Ви, че се свързахте с нас! Вие направихте първата стъпка към една фантастична маркетинг кампания. Нашите експерти ще се свържат с Вас в рамките на 1 работен ден, за да отговорят на всички Ваши въпроси.
Упс! Нещо се обърка, докато попълвахте формата.